Strijd om titel ‘Mooiste nieuwste supermarkt van Nederland’ opnieuw los gebarsten!

Nieuws

Strijd om titel ‘Mooiste nieuwste supermarkt van Nederland’ opnieuw los gebarsten!

Op 4 november a.s. organiseert het platform Supermarkt en Ruimte voor de 10e achtereenvolgende keer het Supermarktvastgoedcongres met als thema ‘Meer dan een supermarkt’.

Eén van de jaarlijkse hoogtepunten vormt de verkiezing ‘Mooiste nieuwste supermarkt van Nederland’. Dit jaar dingen 11 supermarktlocaties (niet langer dan 1,5 jaar geopend) namens 6 formules (Plus, Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Jan Linders en Coop) mee naar deze titel. 

De verkiezing is tien jaar geleden in het leven geroepen om meer aandacht te generen voor het belang van vormgeving in de ontwikkeling van supermarktvastgoed. Alle door de formules zelf ingezonden locaties worden beoordeeld op diverse aspecten van locatiekwaliteit.

Belangrijk uitgangspunt daarbij is dat de exploitatie van een supermarkt niet ‘gevangen’ mag zijn in het stedenbouwkundige concept. Na de eerste juryronde worden de beste locaties genomineerd en door de voltallige jury bezocht. Tijdens het Supermarktvastgoedcongres worden de genomineerde supermarkten, maar vooral de winnaar in het zonnetje gezet. 

De voltallige vakjury bestaat uit: 

Jacqueline van Koningsbrugge (juryvoorzitter, Bridge Vastgoed)
Ellen Tak-Zwetheul (Altera Vastgoed)
Erna Traanberg (Traanberg Architectuur en Bouwmanagement)
Peter ter Hark (Retailprospect)
Femke Wokke (Bureau Stedelijke Planning)
Allard van Hasselt (Van Hasselt Vastgoedadvies)
Jeroen Verwaaijen (Strabo)