Nieuws

Nieuws

JDV International sponsort de vakprijs ‘Mooiste Supermarkt van Nederland’ als nieuwste partner van Supermarkt & Ruimte

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2"][vc_column_text css="" el_class="post-content padding-top float-text"]JDV, het internationale designbureau gespecialiseerd in retaildesign, sluit zich aan als partner van Supermarkt & Ruimte, het platform voor verbinding, kennisdeling en organisator van het jaarlijkse Supermarktvastgoed Congres. "Wij zien uit naar de samenwerking," zegt Chris Rikkers van JDV. "Wij zien veel raakvlakken tussen ons dagelijks werk en de onderwerpen die binnen Supermarkt & Ruimte aan bod komen. Foodretail kenmerkt zich door een heel specifiek gebruik van de fysieke ruimte, zowel in interieurontwerp als in architectuur. Door dit goed toe te passen, ontstaan ruimtes die commercieel succesvol zijn, de beste klantervaring garanderen, functioneel zijn en uiteraard esthetisch aantrekkelijk. Een nieuwe uitdaging hierbij is het creëren van ruimtes die modulair en flexibel zijn en daardoor bijdragen aan duurzaamheid." JDV kijkt uit naar het komende congres en de uitreiking van de ‘Mooiste Supermarkt van Nederland’, waarvan JDV als sponsor mede-naamgever wordt. Deze felbegeerde prijs is inmiddels uitgegroeid tot dé autoriteit op het gebied van supermarktvastgoed. De meest inspirerende formules worden beoordeeld door een vakjury.
"Supermarkt & Ruimte is blij om een gerenommeerde partij als JDV International als sponsor van het platform en het Supermarktvastgoedcongres te verwelkomen. JDV is toonaangevend waar het gaat om conceptrealisatie, design en architectuur van winkelomgevingen en past als bedrijf prima bij platform Supermarkt & Ruimte en zeker ook bij de jaarlijkse uitverkiezing van "Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland". JDV onderscheidt zich met inspiratie en veel creativiteit en dat zijn ook voor Supermarkt & Ruimte belangrijke kernwaarden om ons nadrukkelijk te positioneren als platform voor inspiratie, netwerken en kennisdelen".  - Jeroen van der Weerd[/vc_column_text][vc_empty_space height="50px"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" onclick="link_image"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="no-bg semi-transparent-bg"][vc_empty_space height="100px"][vc_column_text css="" el_class="no-bg semi-transparent-bg"]

Over JDV International

JDV is een internationaal retaildesignbureau, geworteld in de traditie van de Dutch Design School. Al meer dan 35 jaar vertaalt het multidisciplinaire studio-team, in samenwerking met toonaangevende retailers en lokale helden, visies naar succesvolle commerciële concepten.

Over Supermarkt & Ruimte

Supermarkt & Ruimte is een platform voor vastgoedprofessionals en experts uit de supermarktbranche. Het platform organiseert jaarlijks het Supermarktvastgoed Congres, waar kennisdeling, netwerken en de toekomst van de sector centraal staan.[/vc_column_text][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

Supermarktvastgoedcongres 2024

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Congres

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column width="1/2" el_class="no-bg"][vc_column_text css="" el_class="padding-top small-padding-bottom"]

Supermarkt- vastgoedcongres 2024

  Het Supermarktvastgoedcongres is hét event waar professionals op het kruispunt van supermarkten en vastgoed elkaar ontmoeten. De afgelopen jaren heeft dit congres zich ontwikkeld tot uniek event waar elk jaar alle formules vertegenwoordigd zijn. Het Supermarktvastgoedcongres onderscheidt zich met veel inhoud, een hoog netwerkgehalte en de spannende jaarlijkse uitverkiezing van de 'Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland'. Kortom, een congres wat je niet mag missen. Dit jaar organiseren we alweer de dertiende achtereenvolgende editie. Het congresthema is Ondernemerschap! Diverse sprekers geven hun visie op actuele marktontwikkelingen en geven een kijkje in de keuken binnen hun dagelijkse praktijk.[/vc_column_text][vc_single_image image="1650" img_size="full" alignment="center" css=""][vc_column_text css="" el_class="small-padding-top small-padding-bottom"]Dagvoorzitter is Rupert Parker Brady. Inmiddels een vertrouwd gezicht en als een vis in het water waar het gaat om supermarkten en vastgoed. Onder zijn leiding komen diverse sprekers aan het woord. Zo zal Ferry Moolenschot (algemeen directeur Albert Heijn-Jan Linders) ons meenemen in een boeiend verhaal over de transitie van de zelfstandige formule Jan Linders tot grootste franchisenemer van Albert Heijn. Na een indrukwekkende ombouwoperatie staat er onder leiding van Ferry inmiddels een stevig franchisebedrijf met 56 supermarkten. Over ondernemerschap gesproken! Ruim twintig jaar bestierde Huib Boissevain met zijn Annexum een van de grootste vastgoedportefeuilles voor particuliere beleggers van Nederland. Huib Boissevain is een ‘begrip’ in het supermarktvastgoed en heeft met Annexum een indrukwekkend bedrijf neergezet met verschillende beleggingsfondsen. Inmiddels ‘bouwt’ hij langzaam af en des te leuker daarom om Huib te mogen ontvangen op het podium van het Supermarktvastgoedcongres waar Rupert Parker Brady hem zal interviewen.[/vc_column_text][vc_single_image image="1654" img_size="full" alignment="center" css=""][vc_column_text css="" el_class="small-padding-top small-padding-bottom"]Na de netwerkbreak is het podium aan Justus Slaakweg, directeur bij New Armstrong. Vanuit de dagelijkse praktijk ziet Justus veel soorten ondernemerschap op de winkelvloer van supermarkten. Hoe kan de inrichting en lay out van de supermarkt ondernemerschap versterken? Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen om te komen tot een optimaal winkelbeeld? Hoe kan een sterke relatie vanuit de winkel worden gecreëerd met het vastgoed? Welke rol spelen nieuwe technologieën daarbij en hoe ziet de supermarkt van de toekomst eruit? Anrico Maat, directielid bij Jumbo en ook mede-eigenaar van de Maripaan Groep (franchisenemer van Jumbo met vestigingen in Groningen en Friesland) staat bijna synoniem voor ondernemerschap. Rupert Parker Brady zal Anrico interviewen over zijn visie op ondernemerschap in het supermarktsegment, zowel vanuit de formule Jumbo als vanuit de Maripaan Groep. Hoe kan vastgoed ondernemerschap versterken? Waar liggen voor Jumbo kansen om de marktpositie te versterken? Welke ontwikkelingen ziet Anrico als toonaangevend de komende jaren? En dan … elk jaar weer een absoluut hoogtepunt en is de spanning in de zaal voelbaar … de uitverkiezing van 'Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland'. Inmiddels is deze uitverkiezing uitgegroeid tot een prachtige strijd tussen de formules. De kwaliteit van de inzendingen neemt elk jaar toe wat het voor de vakjury elke keer weer een uitdaging maakt om tot een terechte winnaar te komen. Juryvoorzitter Ellen Tak-Zwetheul zal aan het einde van het congres de winnaar bekend maken. Natuurlijk sluiten we het congres af met een uitgebreide netwerkborrel.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_row_inner][vc_column_inner width="1/3"][/vc_column_inner][vc_column_inner width="2/3"][vc_single_image image="1647" img_size="full" alignment="center" css="" el_class="padding-top"][vc_column_text css=".vc_custom_1662983370069{margin-top: 50px !important;}"]
Praktische informatie
[/vc_column_text][vc_column_text css=""]

Datum

Donderdag 7 november 2024

Locatie

Hotel Oostzaan[/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1662983330777{margin-top: 50px !important;}"]
Programma
[/vc_column_text][vc_column_text css=""]

13.00 uur

Ontvangst met koffie en thee

13.30 uur

Opening door Rupert Parker Brady

13.45 uur

Ferry Moolenschot namens Albert Heijn-Jan Linders

14.30 uur

Interview met Huib Boissevain (Annexum)

15.15 uur

Netwerkbreak

15.45 uur

Presentatie van Justus Slaakweg (New Armstrong)

16.15 uur

Interview met Anrico Maat (Jumbo)

16.45 uur

Uitverkiezing 'Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland'

17.00 uur

Vrolijke afsluiting

17.15 uur

Netwerkborrel[/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1726498896006{margin-top: 50px !important;}"]
Deelname en inschrijving
[/vc_column_text][vc_column_text css=""]Deelname aan het Supermarktvastgoedcongres is kosteloos voor sponsors en begunstigers (aantal in overleg). De deelnameprijs bedraagt € 495,- (ex. BTW) per persoon. Inschrijven kan via onderstaand inschrijfformulier. Na inschrijving wordt een bevestiging verzonden. Circa een week voor het congres ontvangen alle deelnemers per e-mail alle praktische informatie.[/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1726557829069{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;}" el_class="double-padding-bottom"]
Inschrijven[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2" el_class="no-bg"][vc_single_image image="1652" img_size="full" alignment="center" css=""][vc_column_text css=".vc_custom_1726557974906{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 200px !important;}"]Inschrijven[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_row_inner][vc_column_inner width="1/3"][/vc_column_inner][vc_column_inner width="2/3"][vc_raw_html css=""]JTNDaDYlM0VBZnRlcm1vdmllJTIwU3VwZXJtYXJrdHZhc3Rnb2VkY29uZ3JlcyUyMDIwMjMlM0MlMkZoNiUzRSUwQSUzQ2JyJTJGJTNFJTBBJTNDdmlkZW8lMjB3aWR0aCUzRCUyMjE5MjAlMjIlMjBoZWlnaHQlM0QlMjIxMDgwJTIyJTIwY29udHJvbHMlMjBzcmMlM0QlMjJodHRwcyUzQSUyRiUyRnd3dy5zdXBlcm1hcmt0ZW5ydWltdGUubmwlMkZ3cC1jb250ZW50JTJGdXBsb2FkcyUyRjIwMjQlMkYwOCUyRlZJREVPLTIwMjQtMDgtMjMtMTEtNDgtNTgubXA0JTIyJTIwdHlwZSUzRCUyMnZpZGVvJTJGbXA0JTIyJTNFJTNDJTJGdmlkZW8lM0U=[/vc_raw_html][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_row_inner el_class="no-bg"][vc_column_inner el_class="no-bg"][vc_empty_space height="190px" el_class="bg-parallax"][vc_empty_space height="100%" el_class="bg-fill"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

10 oktober 2024: Naar een ‘future proof’ planning van supermarkten

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2"][vc_column_text css="" el_class="post-content padding-top float-text"]Op 10 oktober aanstaande organiseert platform Supermarkt & Ruimte in samenwerking met Rho Adviseurs een seminar over een toekomstbestendige ruimtelijke ordening van supermarkten. Tijdens dit event zal Jeroen van der Weerd (initiatiefnemer Supermarkt & Ruimte en directeur van Bureau van der Weerd) een presentatie geven over actuele trends en ontwikkelingen in het supermarktlandschap en hoe deze dynamiek zich ruimtelijk vertaalt. Vervolgens zal door Tommy Walvius en Koos Seerden namens Rho Adviseurs worden ingegaan op de veranderde beleidskaders. Wat zijn de (on)mogelijkheden van een ‘evenwichtige toedeling van functies aan locaties’ (ETFAL) onder de Omgevingswet? Ook in relatie tot de Dienstenrichtlijn en het Didamarrest, is duidelijk dat niet alles meer kan. Waar wringt de schoen en waar liggen oplossingen? Tijdens dit event laten we vanuit verschillende invalshoeken zien dat er een enorme dynamiek is in het supermarktsegment, en wat dit betekent voor de bestaande en toekomstige supermarktstructuur. Deze invalshoek maakt dit event interessant voor een ieder die dagelijks professioneel actief is op het kruispunt van supermarkten, vastgoed, projectontwikkeling, architectuur en ruimtelijke ordening. [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/aanmelden-seminar-toekomstbestendige-ruimtelijke-ordening-van-supermarkten/" text="Klik hier om je aan te melden" ][/vc_column_text][vc_empty_space height="50px"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" onclick="link_image"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="no-bg semi-transparent-bg"][vc_empty_space height="100px"][vc_column_text css="" el_class="no-bg semi-transparent-bg"]

Praktische informatie

Datum: donderdag 10 oktober Locatie: Hotel Houten Tijd: 14.00 uur tot 17.00 uur (inclusief netwerkbreak, exclusief aansluitende borrel) Aantal deelnemers: 50 Deelnamevoorwaarden: begunstiger en sponsors kunnen kosteloos deelnemen (aantal in overleg). Overige partijen betalen een deelnameprijs van €250,- (ex. BTW) per persoon.

Programma (concept)

14.00 uur: ontvangst met koffie en thee 14.30 uur: opening door middagvoorzitter Rupert Parker Brady 14.40 uur: presentatie “Perfect Storm in supermarktland” door Jeroen van der Weerd (deel 1: marktomstandigheden / planexploitatie) 15.20 uur: Q&A 15.30 uur: Netwerkbreak 16.00 uur: presentatie “Perfect Storm in supermarktland” door Tommy Walvius en Koos Seerden (deel 2 beleidskaders). 16.45 uur: Q&A 17.00 uur: Netwerkborrel[/vc_column_text][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

Supermarktlandschap België 5 jaar later

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2" el_class="no-bg"][vc_column_text css="" el_class="post-content padding-top float-text"]Op donderdag 20 juni aanstaande is het precies 5 jaar geleden dat we met Supermarkt & Ruimte een bezoek brachten aan een aantal supermarktlocaties in het grensgebied en Antwerpen. Aanleiding was toen de opmars van Albert Heijn op de Belgische markt en de opening van de eerste Jumbo vestiging in België. Hoe is de situatie nu 5 jaar later? Hoe liggen de verhoudingen? Wat is de huidige toekomstvisie van Nederlandse supermarkten in België? Sluit deze nog steeds aan op de visie van 5 jaar geleden? En hoe kijken Belgische supermarktformules naar de toekomst en hoe kijken zij aan tegen de inmenging van Nederlandse partijen als Albert Heijn en Jumbo? Daarom organiseren wij op donderdag 20 juni aanstaande wederom een Supermarkt & Ruimte Experience naar België met als thema ’Supermarktlandschap België 5 jaar later’. We starten de dag met een ontvangst bij Van der Valk Breda met een viertal interessante presentaties. Na de presentaties stappen we in de touringcar en brengen een bezoek aan een aantal supermarktlocaties in Antwerpen. Na de werkbezoeken in Antwerpen keren we terug naar Van der Valk Breda waar Rupert Parker Brady een interactieve wrap-up zal verzorgen. Wat hebben we gezien en gehoord vandaag? En wat kunnen we daarmee? We sluiten de dag af met een gezamenlijk diner. Wil je deelnemen aan dit event? Schrijf je snel in via het inschrijfformulier! Er is plaats voor maximaal 35 deelnemers. Deelname gaat op volgorde van inschrijving. [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/aanmelden-supermarktlandschap-belgie-5-jaar-later/" text="Klik hier om in te schrijven" ][/vc_column_text][vc_empty_space height="50px"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" onclick="link_image"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="no-bg semi-transparent-bg"][vc_empty_space height="100px"][vc_column_text css="" el_class="no-bg semi-transparent-bg"]

Programma 20 juni 2024

(wijzigingen voorbehouden) 09:00 uur Ontvangst met koffie/thee bij Van der Valk Princeville Breda 9:30 uur Start presentaties o.a. Albert Heijn, Jumbo, Locatus, Buurtsuper.be 12:00 uur Vertrek touringcar naar Antwerpen (lunchpakket in de bus) 13:00 uur Bezoek diverse supermarktlocaties Antwerpen (Albert Heijn, Jumbo, Cru, Carrefour) 16:00 uur Vertrek touringcar naar Van der Valk Princeville Breda 17:00 uur Wrap-up van de dag door Rupert Parker Brady 18:00 uur Afsluitend diner 20:00 uur Einde programma[/vc_column_text][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

Supermarktsafari Almere

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2" el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="post-content padding-top float-text"]Supermarkt & Ruimte start 2024 met een event in Almere op 15 februari a.s. Het supermarktlandschap van Almere kenmerkt zich al jaren door forse dynamiek die wordt ingegeven door de forse groei van het inwonertal. Meer inwoners betekent direct meer behoefte aan supermarkten. En dat hebben we gezien: in Almere opende de afgelopen jaren diverse nieuwe supermarkten. Goede voorbeelden zijn de nieuwe Lidl langs de A6 in Oosterwold, het cluster met Albert Heijn (Bun) en Aldi in Almere Hout maar ook de Plus in Almere-Duin (winnaar van de verkiezing 'Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland in 2022'). In Almere-Stad opende Spar een succesvolle gemakswinkel aan het P.J. Oudplein bij het WTC en het station. Kortom, genoeg te zien. Op 15 februari a.s. organiseren we daarom een ‘supermarktsafari’ in Almere. We bezoeken met een groep van 20-25 deelnemers diverse nieuwe, bijzondere supermarktontwikkelingen. Op diverse locaties worden we ontvangen met een toelichting. We trappen het event af met een korte presentatie over het supermarktlandschap van Almere door Jeroen van der Weerd. Daarna stappen we in de bus. Het event sluiten we zoals altijd af met een gezellige netwerkborrel. Deelnameprijs is €175,- per persoon (excl. BTW). Maximaal 25 personen. Sponsors en begunstigers kunnen kosteloos deelnemen. Geen sponsor of begunstiger maar wel interesse? Stuur dan een e-mail naar: info@supermarktenruimte.nl Wil je deelnemen aan dit event? [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/inschrijven-supermarktsafari-almere/" text="Klik hier om in te schrijven" ][/vc_column_text][vc_empty_space height="50px"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" onclick="link_image"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="no-bg semi-transparent-bg"][vc_empty_space height="100px"][vc_column_text el_class="no-bg semi-transparent-bg"]

Programma 15 februari 2024

Het programma ziet er op hoofdlijnen als volgt uit (we werken nog aan details, nadere informatie volgt binnenkort): 12.00 uur Ontvangst met koffie en thee bij Plus in Almere-Duin (Duinhal) 12.30 uur Welkom en korte toelichting op supermarktlandschap en ontwikkelingen in Almere door Jeroen van der Weerd (initiatiefnemer Supermarkt & Ruimte en eigenaar Bureau van der Weerd) 13.00 uur Rondleiding en toelichting Plus Duin door ondernemer Ed Slooten 13.30 uur Start ‘Supermarktsafari’ in Almere per bus: o.a. Lidl, Albert Heijn, Aldi, Odin, Spar 16.45 uur Netwerkborrel in de Duinhal[/vc_column_text][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

Studiereis Milaan 2024

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2" el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="post-content padding-top float-text"]Na succesvolle edities naar Kopenhagen, Dublin, Innsbrück, Reykjavik, Birmingham en Barcelona organiseert Supermarkt & Ruimte van 14 tot 16 mei 2024 een wervelende studiereis naar foodretail en supermarkten in Milaan. Het is de stad waar Italië zich van zijn stijlvolste kant laat zien. Deze metropool is rijk aan historie. Je kunt er je hart ophalen op cultureel en gastronomisch gebied. Dat gaan we ook zeker doen, maar uiteraard ligt de focus op winkelvastgoed en retail en dan vooral met focus op food. Zo bezoeken we o.a. La Quadrilatero (de Gouden Vierhoek) en Galleria Vittorio Emanuelle II (een luxeuze winkelgalerij). Maar ook supermarktlocaties buiten het centrum komen aan bod zoals Esselunga, Carrefour Italia en Sapori e Dintorni. Net als voorgaande trips zal de groep ook deze keer circa 15-20 professionals in supermarkten en vastgoed tellen: een mooie mix met formules, beleggers, ontwikkelaars, architecten en adviseurs. Ieder jaar weer staat deze studiereis garant voor nieuwe ontmoetingen en niet zelden wordt de basis gelegd voor duurzame zakelijke relaties en nieuwe supermarktlocaties.[/vc_column_text][vc_empty_space height="50px"][vc_single_image image="1240" img_size="full"][vc_column_text el_class="post-content float-text hide"]

Woensdag 10 mei:

In de ochtend vliegen we rond 10:30 uur vanaf Schiphol Airport naar Barcelona. Na aankomst in Barcelona en transfer naar het hotel hebben we een gezamenlijke lunch. Na de lunch verkennen we de stad onder leiding van een Nederlandse gids op de fiets om gevoel bij de stad te krijgen. We bezoeken o.a. diverse werken van Gaudi. We eindigen de eerste dag met een borrel en diner aan het strand.[/vc_column_text][vc_empty_space height="25px" el_class="hide"][vc_single_image image="1072" img_size="full" el_class="hide"][vc_empty_space height="50px" el_class="hide"][vc_column_text el_class="post-content float-text hide"]

Donderdag 11 mei:

We starten de tweede dag met een presentatie van een vastgoedpartij en/of supermarktformule in Barcelona over de ontwikkelingen van vastgoed. Na deze presentatie brengen we een aantal werkbezoeken aan diverse supermarktketens, deels in het centrum, deels daarbuiten. We sluiten de dag af met een diner in de oude stad.[/vc_column_text][vc_empty_space height="25px" el_class="hide"][vc_single_image image="1074" img_size="full" el_class="hide"][vc_empty_space height="50px" el_class="hide"][vc_column_text el_class="post-content float-text hide"]

Vrijdag 12 mei:

In de ochtend wandelen we door de binnenstad van Barcelona. We brengen onder andere een bezoek aan de Mercat de la Boqueria. In de middag kan iedereen op eigen gelegenheid de stad ontdekken. Aan het einde van de middag verzamelen we weer bij het hotel en vertrekken we per transfer naar het vliegveld. Rond 19:30 uur vliegen we richting Amsterdam, waar we rond 22:00 uur aankomen.[/vc_column_text][vc_empty_space height="25px" el_class="hide"][vc_single_image image="1073" img_size="full" el_class="hide"][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="no-bg semi-transparent-bg"][vc_empty_space height="100px"][vc_column_text el_class="no-bg semi-transparent-bg"]

Praktische informatie

De kosten bedragen € 1.450,00 per persoon, exclusief BTW. Inclusief:
  • Vliegticket retour KLM Amsterdam – Milaan;
  • Twee hotelovernachtingen Milaan, inclusief ontbijt;
  • Transfer vliegveld naar hotel;
  • Gezamenlijke lunch op de eerste dag;
  • Gezamenlijk diner op eerste en tweede dag.
[maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/aanmelden-studiereis-milaan/" text="Klik hier om in te schrijven voor de studiereis naar Milaan" ] Na de inschrijving ontvangt u een schriftelijke bevestiging. Twee weken voor de studiereis ontvangt u een e-mail met alle praktische informatie zoals vluchtnummers, hotelgegevens, deelnemerslijst en marktinformatie over foodretail en supermarkten in Milaan.[/vc_column_text][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

Online supermarktomzet op waarde geschat (meting april 2023)

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column][vc_row_inner el_class="text-wrap"][vc_column_inner css=".vc_custom_1639730318445{margin-bottom: 20px !important;}"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" el_class="post-featured-img padding-top padding-bottom"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text el_class="post-content padding-top double-padding-bottom float-text"]Nu alweer voor het achtste achtereenvolgende jaar heeft kennisplatform Supermarkt & Ruimte het onderzoek ‘Online Supermarktomzet op waarde geschat’ verricht. In dit ‘kleine’ boekje leest u de belangrijkste resultaten van de meest recente meting onder 4.500 Nederlandse huishoudens in april 2023. Dit onderzoek wordt mede mogelijk gemaakt dankzij steun van SuperVastgoed, Altera Vastgoed, Annexum en Locatus. [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/wp-content/uploads/2023/06/SER_Publicatie_Online-Supermarktomzet-2023_A6-Digi.pdf" text="Lees de publicatie" window="new" ][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Online supermarktomzet op waarde geschat (resultaten 2022)

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column][vc_row_inner el_class="text-wrap"][vc_column_inner css=".vc_custom_1639730318445{margin-bottom: 20px !important;}"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" el_class="post-featured-img padding-top padding-bottom"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text el_class="post-content padding-top double-padding-bottom float-text"]De impact van ‘online boodschappen doen’ op het Nederlandse supermarktlandschap is inmiddels structureel van aard. Full service formules kunnen het zich bijna niet meer permitteren om niet professioneel in te zetten op dit kanaal. Picnic heeft als ‘pure’ online supermarkt een knappe prestatie geleverd door in rap tempo aan online marktaandeel te winnen. Maar de markt voor ‘online’ boodschappen blijkt op dit moment minder groot dan menigeen vijf jaar geleden dacht. Na jaren van groei zagen we dit voorjaar al een eerste afvlakking en nu constateren we door (mogelijk tijdelijke) verzadiging en impact van macro-economische ontwikkelingen (met name de hoge inflatie) een krimp. [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/wp-content/uploads/2022/12/SER_Publicatie_Online-supermarktomzet-op-waarde-geschat-2022_A4.pdf" text="Lees de samenvatting 2022" window="new" ][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Studiereis Barcelona 2023

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column width="1/2" el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="post-content padding-top float-text"]Tijdens het Supermarktvastgoedcongres donderdag 3 november jl. is de bestemming van de studiereis van Supermarkt & Ruimte in 2023 bekend gemaakt. We gaan van woensdag 10 mei t/m vrijdag 12 mei 2023 met een groep van maximaal circa 20 personen naar Barcelona! Uiteraard heeft Barcelona veel te bieden op het gebied van supermarkten, foodretail en foodservice. Daarnaast is Barcelona architectonisch en stedenbouwkundig zeer interessant. De Olympische Spelen in 1992 werkten als ‘katalysator’ voor nieuwe investeringen, die nog steeds van groot belang zijn voor de economie van de stad. Verder is Barcelona natuurlijk de stad van Gaudi. Onder leiding van een Nederlandse gids bezoeken we per fiets een aantal van zijn meesterwerken. Net als onze vorige studiereizen staan ook dit jaar inspireren, kennis delen en netwerken centraal en dat alles in een prima sfeer. Programma op hoofdlijnen (nadere invulling van het definitieve programma volgt nog):[/vc_column_text][vc_empty_space height="50px"][vc_column_text el_class="post-content float-text"]

Woensdag 10 mei:

In de ochtend vliegen we rond 10:30 uur vanaf Schiphol Airport naar Barcelona. Na aankomst in Barcelona en transfer naar het hotel hebben we een gezamenlijke lunch. Na de lunch verkennen we de stad onder leiding van een Nederlandse gids op de fiets om gevoel bij de stad te krijgen. We bezoeken o.a. diverse werken van Gaudi. We eindigen de eerste dag met een borrel en diner aan het strand.[/vc_column_text][vc_empty_space height="25px"][vc_single_image image="1072" img_size="full"][vc_empty_space height="50px"][vc_column_text el_class="post-content float-text"]

Donderdag 11 mei:

We starten de tweede dag met een presentatie van een vastgoedpartij en/of supermarktformule in Barcelona over de ontwikkelingen van vastgoed. Na deze presentatie brengen we een aantal werkbezoeken aan diverse supermarktketens, deels in het centrum, deels daarbuiten. We sluiten de dag af met een diner in de oude stad.[/vc_column_text][vc_empty_space height="25px"][vc_single_image image="1074" img_size="full"][vc_empty_space height="50px"][vc_column_text el_class="post-content float-text"]

Vrijdag 12 mei:

In de ochtend wandelen we door de binnenstad van Barcelona. We brengen onder andere een bezoek aan de Mercat de la Boqueria. In de middag kan iedereen op eigen gelegenheid de stad ontdekken. Aan het einde van de middag verzamelen we weer bij het hotel en vertrekken we per transfer naar het vliegveld. Rond 19:30 uur vliegen we richting Amsterdam, waar we rond 22:00 uur aankomen.[/vc_column_text][vc_empty_space height="25px"][vc_single_image image="1073" img_size="full"][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="1/3" el_class="no-bg semi-transparent-bg"][vc_empty_space height="100px"][vc_single_image image="1069" img_size="full"][vc_empty_space height="50px"][vc_empty_space height="50px"][vc_empty_space height="50px"][vc_column_text el_class="no-bg semi-transparent-bg"]

Praktische informatie

De kosten bedragen € 1.450,00 per persoon, exclusief BTW. Inclusief:
  • Vliegticket retour KLM Amsterdam – Barcelona;
  • Twee hotelovernachtingen Barcelona, inclusief ontbijt;
  • Transfer vliegveld naar hotel;
  • Gezamenlijke lunch op de eerste dag;
  • Gezamenlijk diner op eerste en tweede dag.
Na de inschrijving ontvangt u een schriftelijke bevestiging. Twee weken voor de studiereis ontvangt u een e-mail met alle praktische informatie zoals vluchtnummers, hotelgegevens, deelnemerslijst en marktinformatie over foodretail en supermarkten in Barcelona.[/vc_column_text][vc_empty_space height="100%"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row"][vc_column][vc_empty_space height="100px"][/vc_column][/vc_row]

Ruim baan voor kwaliteit van supermarkten!

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column][vc_row_inner el_class="text-wrap"][vc_column_inner css=".vc_custom_1639730318445{margin-bottom: 20px !important;}"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" el_class="post-featured-img padding-top padding-bottom"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text el_class="post-content padding-top double-padding-bottom float-text"]Kennisplatform Supermarkt & Ruimte doet een oproep aan alle Nederlandse gemeenten om in hun beleid voor supermarktlocaties rekening te houden met het belang van voldoende schaalgrootte voor supermarkten die onderdeel zijn van een wijk- of buurtwinkelcentrum. Ruim baan voor kwaliteit is noodzakelijk om te komen tot een toekomstbestendige boodschappenstructuur met supermarkten die als belangrijke drager kunnen functioneren voor de maatschappelijke leefbaarheid in wijken en buurten. [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/wp-content/uploads/2022/08/SER_Publicatie_Ruim-baan-voor-kwaliteit-van-supermarkten_A4.pdf" text="Lees verder" window="new" ][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Online supermarktomzet op waarde geschat (resultaten 2021)

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column][vc_row_inner el_class="text-wrap"][vc_column_inner css=".vc_custom_1639730318445{margin-bottom: 20px !important;}"][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" el_class="post-featured-img padding-top padding-bottom"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text el_class="post-content padding-top double-padding-bottom float-text"]In geen enkele sector binnen de detailhandel volgen ontwikkelingen elkaar zo snel op als in het supermarktsegment. Online drukt een steeds grotere stempel op het Nederlandse supermarkt landschap. Zes jaar geleden zagen we vanuit Supermarkt & Ruimte al dat 'online’ een onomkeerbare trend was en daarom zijn wij blij dat we met dit onderzoek er vanaf het begin bovenop zitten. Grote dank gaat daarbij uit naar de ondersteuners van het onderzoek: SuperVastgoed, Annexum, Altera Vastgoed en Locatus. De samenvatting geeft u een preview van de resultaten. De totale resultaten zijn beschreven in de publicatie 'Online supermarktomzet op waarde geschat' en is op aanvraag beschikbaar (info@supermarktenruimte.nl). [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/wp-content/uploads/2021/12/SER_Publicatie_Online-Supermarktomzet-2021_A5-Samenvatting.pdf" text="Lees de samenvatting 2021" window="new" ][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Expertmeeting Didam en Nieuwegein: supermarkt vs. gemeente op 21 maart 2023

[vc_row full_width="stretch_row" content_placement="bottom" el_class="small-header no-bg"][vc_column el_class="no-bg"][vc_column_text el_class="no-bg"]

Nieuws

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" el_class="gradient-border-top-subpage"][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:left" use_theme_fonts="yes" el_class="padding-top"][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="stretch_row" equal_height="yes"][vc_column][vc_row_inner el_class="text-wrap auto-height"][vc_column_inner][vc_single_image source="featured_image" img_size="full" el_class="post-featured-img padding-top padding-bottom"][vc_empty_space height="100px" el_class="mobile-hide"][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text el_class="post-content padding-top double-padding-bottom"]Eind 2022 sloeg het Didam-arrest in als een bom. Door de uitspraak van de Hoge Raad werd het voor de overheid ineens een stuk lastiger om een pand of stuk grond een-op-een te verkopen. Deze uitspraak heeft grote gevolgen voor gebiedsontwikkeling. Wat houdt het Didam-arrest in de kern ook alweer in? De Hoge Raad zet in het arrest een streep door de redenering van de Gelderse gemeente Montferland dat het haar vrij stond om een in Didam gelegen oud gemeentehuis een-op-een te verkopen aan een vastgoedontwikkelaar. Dit terwijl er ook belangstelling was (geweest) van een andere partij. Volgens de Hoge Raad staat het gelijkheidsbeginsel een een-op-een verkoop van vastgoed in de weg, als er (naar verwachting) meerdere (potentiële) gegadigden voor dat vastgoed zijn. In dat geval moet er in uitgangspunt een selectieprocedure worden doorlopen. Selecteren gaat volgens de Hoge Raad dus boven het maken van een-op-een-afspraken. Zie ook: Dit is wat het Didam-arrest betekent voor de praktijk van gebiedsontwikkeling – Gebiedsontwikkeling.nu
De zaak Nieuwegein
Recent was sprake van een nieuwe zaak in Nieuwegein die in een zekere gelijkenis vertoont met Didam. De zaak Nieuwegein in het kort: in de nieuwbouwwijk Blokhoeve West komt een Aldi, maar voordat die gebouwd kan worden, wilde Aldi alvast een tijdelijke supermarkt openen op gehuurde grond van de gemeente. Die zegde dat toe. Andere supermarkten maakten bezwaar: zij voelden zich gepasseerd en spraken van voortrekkerij. Een eerste rechter gaf hen gelijk en besloot dat de gemeente, als verhuurder van de grond, ervoor moest zorgen dat de Aldi weer dichtging. En anders? Dan moest de gemeente dwangsommen van dagelijks duizenden euro’s aan de concurrenten van Aldi betalen. Dat bedrag liep aardig in de papieren, en dus sleepte de gemeente toen Aldi voor de rechter. Ondertussen besloot het concern alvast te gaan bouwen en deden klanten vervolgens al gauw boodschappen bij de noodsuper. Inmiddels lijkt deze zaak beslecht en wordt er geschikt waarbij de gemeente  Nieuwegein en Aldi de schikken voor een half miljoen euro en de rekening daarvan samen delen. Zie ook: https://www-rtvutrecht-nl.cdn.ampproject.org/c/s/www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/3538419/einde-aan-supermarktoorlog-in-nieuwegein-gemeente-en-aldi-schikken-met-supermarkten-voor-half-miljoen-euro
Rode draad
In beide zaken betrof het een hoogoplopend geschil tussen gemeentebesturen en een supermarktpartij. Gemeenten en supermarkten kijken onderling heel anders naar supermarktlocaties, maar hebben elkaar wél nodig. Meer inzicht in en verbinding tussen beide ‘werelden’ blijkt noodzakelijk als je kijkt naar ‘Didam’ en ‘Nieuwegein’. Vanuit dat kader organiseert Supermarkt & Ruimte op dinsdag 21 maart a.s. een nieuwe expertmeeting. Sascha Stavenuiter en Matanja Pinto zullen namens DLVP Advocaten een presentatie geven en er is tijdens deze interactieve expertmeeting (25-30 deelnemers) volop ruimte voor vragen en discussie.
Deelnemen aan de expertmeeting
Wil je deelnemen aan deze expertmeeting? Meld je dan aan via onderstaande inschrijflink. Deelname geschiedt op volgorde van aanmelding. Na inschrijving ontvang je een bevestiging per e-mail. Circa een week voor het event ontvangen alle deelnemers per e-mail verdere praktische informatie (deelnemerslijst, routebeschrijving, programma).
Praktische informatie
Datum   21 maart 2023 Tijdstip  14.00 uur (ontvangst vanaf 13.30 uur) tot 17.00 uur (met aansluitend een netwerkborrel) Locatie  Hotel Houten Kosten  € 195,- per persoon (excl. BTW). Sponsors en begunstiger nemen kosteloos deel (aantal in overleg). [maxbutton id="1" url="https://www.supermarktenruimte.nl/?page_id=1112&preview=true" text="Inschrijven voor de expertmeeting" ][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]