“Mooiste supermarkt van Nederland”: 19 inzendingen namens 9 formules!

“Mooiste supermarkt van Nederland”: 19 inzendingen namens 9 formules!

Op 12 november a.s. organiseert het platform Supermarkt en Ruimte voor de 9e achtereenvolgende keer het Supermarktvastgoedcongres. Traditioneel vormt de uitverkiezing “Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland” één van de hoogtepunten. Winnaars van voorgaande edities waren Albert Heijn in Koog aan de Zaan (2019), Albert Heijn in Huissen (2018), Lidl in de Heyhoefpromenade in Tilburg (2017), Albert Heijn in Warmenhuizen (2016), Plus in Blerick (2015), Albert Heijn in de Jan Evertsenstraat en Coop in Stavoren (2014) en Dekamarkt in Krommenie (2013).

Voor de uitverkiezing van 2020 heeft de vakjury inmiddels 19 (!) inzendingen mogen ontvangen namens 9 formules: Dekamarkt, Deen, Lidl, Plus, Coop, Hoogvliet, Aldi, Vomar en Albert Heijn. De kwaliteit van de inzendingen is elk jaar weer hoger, zo ook dit jaar. In de maand september worden alle inzendingen door de jury beoordeeld op vorm en functie aan de hand van tientallen beoordelingscriteria. Begin oktober zal de jury de genomineerde supermarkten bekend maken. Tijdens het Supermarktvastgoedcongres op 12 november a.s. worden deze locaties in het zonnetje gezet en wordt de winnaar bekend gemaakt.

De onafhankelijk vakjury bestaat uit: Aart Jan van Duren (juryvoorzitter, Bureau Stedelijke Planning), Jeroen Verwaaijen (Strabo), Kees van Hoek (architect), Peter ter Hark (Retail Prospect), Gertjan Slob (Locatus), Ellen Tak-Zwetheul (Altera Vastgoed) en Jacqueline van Koningsbrugge (Bridge Vastgoed).

(foto: winnaar 2019: Albert Heijn in Koog aan de Zaan)