Mooiste supermarkt van NL: 20 inzendingen namens 9 formules!

Mooiste supermarkt van NL: 20 inzendingen namens 9 formules!

Op 9 november a.s. organiseert het platform Supermarkt en Ruimte voor de 6e achtereenvolgende keer het Supermarktvastgoedcongres. Eén van de jaarlijkse hoogtepunten vormt de uitverkiezing “mooiste supermarkt van Nederland”. Dit jaar dingen 18 supermarktlocaties (niet langer dan 1,5 geopend) namens 9 formules (Jumbo, Albert Heijn, Lidl, Jan Linders, Deen, Plus, Dirk, Dekamarkt en Hoogvliet) mee naar deze titel. De uitverkiezing is vijf jaar geleden in het leven geroepen om meer aandacht te generen voor het belang van vormgeving in de ontwikkeling van supermarktvastgoed. De komende maand word de ingezonden locaties bezocht door leden van de vakjury en beoordeeld op diverse aspecten van locatiekwaliteit. Belangrijk uitgangspunt daarbij is dat de exploitatie van een supermarkt niet ‘gevangen’ mag zijn in het stedenbouwkundige concept. Na de eerste juryronde worden de beste locaties genomineerd en medio half oktober door de voltallige jury bezocht. Tijdens het Supermarktvastgoedcongres worden de genomineerde supermarkten, maar vooral de winnaar in het zonnetje gezet.

De voltallige vakjury bestaat uit:

Aart Jan van Duren (voorzitter, Bureau Stedelijke Planning), Jeroen Verwaaijen (Strabo), Gertjan Slob (Locatus), Jacqueline van Koningsbrugge (Bridge Vastgoed), Peter ter Hark (Retailprospect) en Kees van Hoek (Van Hoek Spuybroek Architecten).

Klik hier voor meer informatie over het Supermarktvastgoedcongres:

Foto: winnaar van de uitverkiezing in 2016: Albert Heijn in Warmenhuizen