Supermarkt congres

Supermarktvastgoedcongres

 

Op donderdag 7 november a.s. organiseert Supermarkt en Ruimte voor de 8e keer het Supermarktvastgoedcongres. Met ruim 200 gasten is dit congres uitgegroeid tot hét netwerkevent voor professionals in supermarkten, locaties en vastgoed.

 

Congresthema dit jaar is ‘Beyond Online’. Hoe anticiperen supermarkten op de groei in e-commerce? Wat betekent de opmars van online boodschappen doen voor het fysieke supermarktlandschap? Deze vragen en meer komen aan bod in de bijdragen van de sprekers.

Wie zijn de sprekers?

 

Tjerk van Leusden (directeur SuperVastgoed) trapt af met een outlook op trends en ontwikkelingen die hij dagelijks signaleert. Ook presenteert Tjerk in zijn presentatie de nieuwste uitkomsten van het halfjaarlijkse onderzoek van Supermarkt en Ruimte (ondersteund door SuperVastgoed en Strabo) naar de ontwikkeling van de online supermarktomzet.

 

Christian Koopmans (Manager Acquisitie en Vastgoed) geeft een toelichting op de vestigingsstrategie van Spar rekening houdend met diverse trends in de markt. De formule Spar timmert flink aan de weg en onderscheidt zich in de markt met een sterke focus op vers, gemak en ‘food for now’ met aantrekkelijke formats. Nieuwe locaties worden in rap tempo geopend op drukke locaties in hoogstedelijke gebieden, maar ook in de buurten is Spar actief met een vernieuwend concept.

 

Heike Brandt (oprichter Studio Brandt uit Berlijn, voorheen JHP in Londen) brengt klantbehoefte in verbinding met functie, inrichting en design van de winkelvloer. Tijdens de studiereis dit voorjaar naar Innsbrück gaf zij enkele inspirerende voorbeelden van foodretail die prima te vertalen zijn naar supermarkten in Nederland waar het gaat om identiteit, gastvrijheid en ontwerp. Heike zal op inspirerende wijze op basis van haar internationale ervaring haar kijk op retail vertalen naar het Nederlandse supermarktlandschap.

Uitverkiezing ‘De mooiste nieuwe supermarkt van Nederland’

 

Ook dit jaar wordt aan het einde van het congres de winnaar bekend gemaakt van de uitverkiezing “mooiste nieuwe supermarkt van Nederland”.

 

Er zijn dit jaar tien inzendingen namens zes supermarktformules. Het gaat om nieuwe of sterk vernieuwde supermarkten van Albert Heijn, Jumbo, Coop, Plus, Vomar en Lidl. Eerdere winnaars waren onder meer Lidl Heyhoef Tilburg (2017) Albert Heijn Warmenhuizen (2016) en Plus Benders in Blerick (2015). Vorig jaar ging de titel naar de nieuwe Albert Heijn van multi-franchiser Hans Geveling in Huissen.

Supermarktwinnaar 2018

Het programma

 

Kortom, een boeiend programma dat zal worden aangevuld met een aantal extra’s tijdens het congres. Hieronder volgt in hoofdlijnen het programma van het congres:

 

13.30 uur: Inloop en registratie deelnemers

14.00 uur: Start sessie 1

Welkom door dagvoorzitter Rupert Parker Brady

Presentatie Tjerk van Leusden van SuperVastgoed

Presentatie Christian Koopmans van Spar

15.30 uur: Netwerkbreak

16.00 uur: Start sessie 2

Presentatie (Engelstalig) Heike Brandt van Studio Brandt

Uitverkiezing “mooiste nieuwe supermarkt van Nederland 2019”

Afsluitende verrassingsact

17.15 uur: Start netwerkborrel

18.15 uur: Einde congres

Praktische informatie en inschrijven

 

Praktische informatie:

 

  • Het congres wordt gehouden in Hotel Oostzaan.
  • U kunt zich inschrijven via info@supermarktenruimte.nl o.v.v. naam- en bedrijfsgegevens.
  • Deelname kost € 395,- (excl. BTW) per persoon. Na aanmelding ontvangt u een email ter bevestiging en de bijbehorende factuur. Er zijn maximaal 200 stoelen beschikbaar.
  • Deelname geschiedt daarom op volgorde van inschrijving.
  • Annuleren van deelname is kosteloos mogelijk tot uiterlijk 3 weken van tevoren. Bij latere verhindering kunt u zich kosteloos laten vervangen door een collega/relatie.

Een sfeerimpressie van voorgaande congressen

Supermarkt vastgoed congres
Supermarkt vastgoed congres
Supermarkt concres