Op 20 maart a.s. organiseert Supermarkt & Ruimte in samenwerking met Jumbo Koornneef een projectbezoek aan de Jumbo Foodmarkt in Naaldwijk. Deze supermarkt werd in 2023 verkozen tot ‘Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland’, dat elk jaar weer het hoogtepunt vormt van het Supermarktvastgoedcongres.

Tijdens dit projectbezoek staat deze supermarkt natuurlijk centraal met een toelichting door Edward Koornneef en een rondleiding. Maar ook zal uitgebreid worden ingegaan op de vraag “Wat maakt een nieuwe supermarkt nu de mooiste van Nederland?”

Rupert Parker Brady gaat tijdens dit event met diverse personen in gesprek die nauw betrokken zijn bij de uitverkiezing, zoals Ellen Tak-Zwetheul (huidige juryvoorzitter), Aart Jan van Duren (juryvoorzitter 2012-2020) en enkele winnaars van de afgelopen edities, waaronder Niek Leussink (namens Jumbo Leussink), Edward Koornneef (namens Jumbo Koornneef) en Yuri Hendrikse (namens Lidl).

Belangrijk onderdeel van de uitverkiezing is de wijze waarop een supermarkt is ingebed in de omgeving. Daarom bezoeken we tijdens dit projectbezoek ook het centrumgebied van Naaldwijk met winkelcentrum De Tuinen. Hier is onder andere Dirk van den Broek gevestigd. Wat is de impact van de Jumbo Foodmarkt geweest op het functioneren van De Tuinen?
Dit projectbezoek aan Naaldwijk past daarmee uitstekend bij de verbrede blik die het platform Supermarkt & Ruimte wil etaleren op supermarktvastgoed als belangrijk onderdeel van een groter winkelgebied.